Hoe houd ik mijn erectie gezond?

Erectieproblemen: voor velen is het nog steeds een taboe, maar heel wat mannen hebben er echt last van. Iedereen weet dat het op een latere leeftijd veel moeilijker is om erecties te krijgen én te houden. Maar tegenwoordig hebben ook heel wat jongere mannen er last van.

Het gezond houden van je erecties omvat eveneens het gezond houden van je libido op zich. En dat betekent dat er aandacht besteed moet worden aan de hormoonbalans. Er zijn verschillende manieren om die te verbeteren, met als direct gevolg dat erecties ook eenvoudiger verkregen zullen worden én langer zullen blijven. Wat meer informatie daarover is dan ook belangrijk!

Erectieproblemen voorkomen of oplossen

Natuurlijk is het belangrijk dat er iets aan een erectieprobleem wordt gedaan. Er zijn verschillende manieren om daar zelf iets aan te doen:

1. Eet gezond

Gezonde voeding voor een gezonde erectieHet belang van gezonde voeding mag niet onderschat worden bij het gezond houden van je erecties. Onbewerkte, natuurlijk voeding draagt bij aan zowel de hormoonbalans als aan de bloeddoorstroming én het in toom houden van stresshormonen. Goede voorbeelden zijn het bloeddoorstroming bevorderende marjolein en pompoenpitten. Deze bevatten veel zink en dragen dus bij aan de productie van testosteron.

2. Sport regelmatig

Regelmatig bewegen bevordert de bloeddruk én bloeddoorstroming. Als je bloeddruk lager is, dan stroomt het bloed sneller en gemakkelijker door je lichaam. Het gevolg is dat je sneller erecties zult krijgen en ze ook langer en eenvoudiger kunt behouden.

3. Maca poeder

Erectiemiddel Erect RecoverHoewel maca, een kruidachtige plant, op zich geen effect heeft op de productie van testosteron, kan het wel je libido verhogen. Dit zou dan weer een positief effect hebben op de kwaliteit en duur van erecties. Het kruid maca is verwerkt in het supplement Erect Recover.

4. Tribulus Terrestris

Tribulus Terrestris is een andere plant, een soort kruid, dat vermoedelijk positieve effecten zou kunnen hebben op het mannelijke libido. Het bevordert de bloeddoorstroming doorheen het lichaam waardoor erecties ook gemakkelijker zouden kunnen ontstaan en blijven.

5. Genoeg slapen

Genoeg slapen is goed voor uw erectieHet spreekt voor zich dat een goede nachtrust een positief effect heeft op de hormoonhuishouding. Probeer elke nacht tussen de 7 en 9 uur te slapen om te genieten van een optimaal testosteron niveau en stresshormonen zoals cortisol en adrenaline in bedwang te houden.

Weetjes over erectieproblemen

Een erectieprobleem is in veel gevallen zowel een psychologisch als een lichamelijk probleem. Maar veel mannen weten dit niet. De oorzaken kunnen uiteenlopend zijn en een duidelijk overzicht daarop is dan ook belangrijk:

Stress/spanning

Een van de meest voorkomende oorzaken van erectieproblemen is chronische stress. Stress gaat immers het zogenaamde sympathische zenuwstelsel activeren, dat op zijn beurt de bekende 'fight of flight' modus inschakelt. Dit betekent dat bij stress hormonen geproduceerd worden, spieren gaan gespannen staan, enz... Om een erectie te krijgen moet het lichaam ontspannen zijn. En dat is bij stress dus niet het geval.

Slechte bloeddoorstroming

De penis is een zwellichaam, wat betekent dat het groter of kleiner kan worden afhankelijk van de mate van bloeddoorstroming. Als deze laatste ondermaats is, dan kan het moeilijk zijn om een erectie te krijgen of te houden. Een slechte bloeddoorstroming wordt veroorzaakt door een slecht dieet, ouderdom, en eventuele aandoeningen.

Slaaptekort

Ten slotte kan ook een slaaptekort bijdragen tot erectieproblemen. Slaap is immers belangrijk om de hormoonhuishouding in balans te houden. Slaap je te weinig, dan wordt meer cortisol en minder testosteron geproduceerd. Het gevolg is een laag libido en erectieproblemen.

Erectieproblemen zijn dan wel nog altijd een taboe, heel wat mannen kampen ermee. Bovenstaande en nog veel meer methodes en levensstijlfactoren kunnen je helpen je libido gezond te houden en zo te genieten van betere, langere erecties.