Tip voor meer testosteron !

Wil je meer mannelijkheid? Meer libido? Meer testosteron? Klik dan op deze TIP: TESTOGEN

Tip voor een betere erectie !

Wil je terug een erectie? Wil je een hardere erectie? Die ook lang blijft duren? Klik dan op deze TIP: MALE EXTRA

Neemt de kans op een erectieprobleem toe met ouder worden?

Oudere man met erectieprobleemHet is een veel gehoord verhaal. Hoe ouder je wordt, hoe meer kans je hebt op een erectieprobleem. Maar dat is wel een hele algemene uitleg over het probleem. In werkelijkheid ligt het een stuk genuanceerder. Het is over het algemeen inderdaad zo dat mannen, naarmate zij ouder worden, steeds vaker te maken kunnen krijgen met een erectiestoornis. De oorzaken van die stoornis kunnen verschillen. Bij de een komt het door dichtslibbende aders. Bij de ander ligt de oorzaak op psychisch vlak.

Meer seksuele prikkels nodig

Wanneer je ouder wordt heb je in verhouding tot je jonge jaren meer stimulans nodig om een erectie te krijgen. Vroeger hoefde je maar een mooie vrouw te zien en daar was de erectie al. Ook speelt variatie in sex een belangrijke rol. Wanneer je een gevarieerd seksleven hebt gehad, blijf je ook op latere leeftijd in verhouding beter en makkelijker presteren op seksueel gebied. Mensen die een eenzijdig seksleven hebben gehad, waarin niet veel werd ge√ęxperimenteerd of gevarieerd, ervaren relatief vaker erectieproblemen. Op oudere leeftijd heb je zoals gezegd meer en langdurig prikkels nodig om een erectie te krijgen. Mensen die altijd alleen 'standaard' sex hebben gehad, verliezen sneller hun erectievermogen. Als gevolg hiervan haken de mannen die deze problemen ervaren sneller en resoluter af als het gaat om sex. Ze voelen een schaamte en een onvermogen naar de vrouw toe

Hoe kan je klachten voorkomen op psychisch vlak?

Praat met elkaar

Er zijn verschillende dingen die je kunt ondermen om erectieklachten te kunnen voorkomen. Praat met je partner. Niet noodzakelijk over het erectieprobleem. Hoewel dat ook kan helpen.

Praat over hoe je elkaar tijdens de seks een plezier kan doen. Kortom, wat vind de ander fijn en prettig aan seks. En andersom deel jij ook met jouw partner uw sekswensen. Probeer dingen samen uit en praat hier op een ontspannen manier met elkaar over.

Wees actiever

Een veel voorkomend verschijnsel bij ouderen is dat ze samen maar weinig meer ondernemen. Het blijft vaak bij binnen zitten, kopje koffie nuttigen, eten en slapen. Dat kan veranderen. Op oudere leeftijd heb je net meer tijd om dingen te ondernemen. Doe dat dan ook. Wees actiever. Praat met partner over dingen die jullie samen kunnen doen. Toon actief interesse in je partner en vertel dat je blij bent om samen te zijn.

Wat heeft dit nu met erectieproblemen te maken zal je wellicht denken? Bijna alles. Wanneer je een sterke emotionele band hebt met elkaar. Elkaar door en door kent. Ook de zwakke punten die je bespreekbaar maakt. Wordt je hier onbewust sterker en meer zeker van. Zeker wanneer de erectieproblemen van psychische aard zijn is het van groot belang dat je je partner betrekt in je probleem en hem of haar voor de volle 100% vertrouwd. Onbewust werkt dit door naar de seks. Juist doordat er een sterke emotionele en geestelijke band is met elkaar, kunnen veel erectieklachten daadwerkelijk worden voorkomen. Je voelt je niet meer onzeker of onwaardig, je voelt steun en begrip waardoor je onbewust ontspant en alles ineens weer gewoon blijkt te werken.

Hoe kan je klachten voorkomen op lichamelijk vlak?

Stop met roken en eet gezonder

Veel mannen hebben als ze ouder worden last van erectiestoornissen. Die liggen voor een groot gedeelte ook in het feit dat ze last hebben van dichtslibbende aders. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals roken of te veel voedsel eten met cholesterol. Dit is te vinden in veel dierlijke vetten die voorkomen in eieren, zuivel en vlees. Je kunt dit allemaal best blijven eten, maar wissel het ook flink af met zoveel mogelijk groeten, fruit en water. Integreer dit in elke maaltijd die je dagelijks nuttigt. Wanneer je problemen voortkomen uit dichtslibbende aderen kan je binnen enkele weken al verschil merken.

Uiteraard helpt het ook als je lichamelijk in beweging blijft. Doe aan sport. Wandel elke dag. Het houdt niet enkel uw lichaam soepelder en gezonder maar ook uw penis zal er door in vorm blijven.